Elizavanhout.reismee.nl

Orca-kayak-tour

Hier dan eindelijk het verslag van ons 3 daagse orca-kayak-avontuur!! Het was...waanzinnig!!!

Vrijdagochtend om half 9 zijn we bij Telegraph cove op Vancouver Island aangekomen. Hier ontmoette we onze gids Stephanie en onze andere 2 reisgenootjes. Erg klein groepje dus. Nadat alle spullen in de kayak zaten konden we vertrekken. Willem en ik zaten samen in 1 kayak (mooi handig, kon ik soms ff relaxen

Wink
). Die ochtend was het erg mistig, maar gelukkig was het zicht nog wel prima. In het begin zagen we al meteen een zee-arend aan de kant. Daarna zagen we in de verte dolfijnen. En die kwamen allemaal onze kant op! De gids zei dat het zeker een groep van 500 dolfijnen was! Uiteindelijk zaten we midden in deze groep!! Aan alle kanten sprongen ze om ons heen. Ze waren druk op jacht naar vis. Wat een prachtig gezicht! Onbeschrijfelijk mooi als je midden in zo'n groep zit!! Onze tocht was hiermee eigenlijk al geslaagd
Laughing
.

's middags trok de mist ineens volledig weg en hadden we een strak blauwe lucht! Lekker geluncht op het strand. De hele dag was Stephanie al in contact met andere boten over een groep orca's. Uiteindelijk in de loop van de middag was het zover....De groep kwam onze kant op! En dan zie je ineens in de verte gigantische vinnen recht op je afkomen terwijl je in je kayakje zit...!! Dan voel je toch wel even je hart bonzen

Cool
. Maar wat een prachtig gezicht als ze dan langs je heen komen! Een groep van zo'n 15 dieren. (O ja en tegelijk liet zich ook nog even een zeeleeuw achter ons zien
Wink
) Ik kan er nog steeds niet bij dat we dit hebben mee mogen maken. Het is gewoon te mooi!! Adrenalinekick ten top!! Ik heb een heel gaaf filmpje hiervan, maar die is zo groot dat ik die met geen mogelijkheid op dit moment vanaf mijn camera krijg en op internet kan zetten. Dus dat houden jullie tegoed! Daarna zijn we naar onze plek van overnachting gegaan. Back to basic!! Een tentje in het bos aan het strand. Geen water (behalve heeeel veel zeewater
Tongue out
), geen douche, geen elektriciteit en de wc was een gat in de grond waar met zaagsel een compostwc van werd gemaakt
Laughing
. Ik houd van luxe, maar dit was echt zo gaaf! Onze gids maakte heerlijke maaltijden die we dan opaten met uitzicht op zee. Lekker het kampvuur aan 's avonds. Dit maakte het orca-avontuur compleet!

Zaterdagochtend lekker ontbeten en toen riep Willem ineens dat er orca's langskwamen! Dus iedereen snel kijken en ja hoor. Vanaf het strand konden we toekijken hoe een groep orca's heel dicht langskwam. Een brok in mijn keel.

Daarna weer allemaal in de kayak gestapt. Al snel hadden we weer een groep dolfijnen om ons heen.

's Middags zaten we vervolgens rustig te lunchen toen we weer een groep orca's vanaf het strand zagen. 1 mannetje kwam op een paar meter afstand langs en kwam heel ver omhoog uit het water waardoor ik hem volledig kon zien. Maar mijn camera had ik natuurlijk net niet gereed, want we waren allemaal heel druk bezig om ons klaar te maken om in de kayak te stappen zodat we in de groep konden komen. Helaas waren we eigenlijk te laat, want ze waren ons al voorbij toen we in de kayak zaten. Niet getreurd; vanaf het strand is het net zo prachtig om ze te zien!

's Avonds wisten we toen we bij het kampvuur zaten dat er weer een groep orca's ons strand zou passeren. Dus wij zaten steeds te wachten. En toen kwam de zonsondergang en kwam die hele groep langs... Kippenvel!! Wat voel je je als mens klein als je deze prachtige dieren in alle rust langs ziet komen. Alleen het geluid dat de orca's maken zodra ze uit het water komen... Het heeft zeker 15 minuten geduurd dat we ze konden bekijken.

Zondag was onze laatste dag. De weersverwachting was slecht met veel wind en regen. We hadden vrijdag en zaterdag prachtig zonnig weer gehad. Gelukkig was het toch zondagochtend droog. We hebben echter wel tempo gemaakt om in ieder geval op tijd bij het eindpunt te zijn. Onderweg hebben we nog 2x in een groep dolfijnen gezeten. Wat een mooie afsluiting! En toen kwamen we aan bij het eindpunt. En net toen we alles klaar hadden begon het als een gek te regenen en is het die dag niet meer gestopt. Wat een super timing dus! Deze trip was er echt 1 die volgens het boekje was! Heerlijk weer en heel veel wildlife! Deze 3 dagen waren ontzettend genieten! Daarna lekker naar ons hotelletje en genoten van een warm bad!

Toen ik in Lapland met een husky-slee door de sneeuw gleed was dat mijn mooiste vakantiebelevenis. Toen ik in Thailand in een kayak 's morgens vroeg aapjes langs de waterkant in de jungle zag was dat mijn mooiste vakantiebelevenis. Toen ik vervolgens in Alaska vanuit mijn bootje beren op 2 m afstand had werd dat mijn mooiste vakantiebelevenis. En nu deze orca's... Ik denk dat ik moet toegeven dat ze de beren in Alaska hebben verslagen. Dit orca-avontuur is mijn allermooiste vakantiebelevenis ooit!

Reacties

Reacties

Mischa

Hmmm... tja... wat moeten we hier nou meer van zeggen dan.... GAAF!!!!!

xxx

Thea

Wat een prachtige reis maken jullie. Mooi avontuur, echt genieten.

Naomi

Ik weet wel wat ik hierop wil zeggen: wanneer gaan wij Mischa? Zo jaloers! ;-)

mama

wat geweldig weer. je vakantie is echt geweldig!!!!
Echt genieten!!! xxx mama

asselien

Wauauauawww ben blij voor jullie! Te gek dat het misschien zelfs wel boven verwachting verloopt allemaal, orca's bij zonsondergang!

Yvette

Wow! Wat een mooie ervaring, Eliza!
Veel plezier nog daar!! Lfs

Melissa

Wauw Eliza, wat een ervaring!!! Super!

Anne Marie Hageman

Wat geweldig Eliza!Gister van Naomi je weblog gekregen en vandaag met koffie-thee +brood je hele verslag gelezen + foto's. Heb er de hele ochtend voor uitgetrokken. Geniet helemaal mee !!!! Nog fijn een paar dagen met Willem !Deze reis is een ervaring voor je hele leven , neemt niemand je meer af !!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active