Elizavanhout.reismee.nl

Afscheid van deel 2 en start van deel 3 van mijn reis

Wat gaat de tijd toch snel! Ik ben inmiddels aan het derde deel en dus mijn laatste deel van mijn reis begonnen! En dat betekent dat Willem nu ook in Canada is! Maar laat ik weer even terug gaan naar vorige week.

Woensdagavond ben ik met het gastgezin even naar kennissen van hun gegaan want die hebben kolibries die bij hun langs vliegen voor voedsel. Ik dacht dat die beestjes altijd alleen in warme, vochtige plaatsen leefden, maar blijkbaar zitten ze hier ook. En inderdaad kwamen ze bij die kennis soms langs gevlogen dus dat vond ik erg leuk!

Donderdag was mijn laatste dag bij de SPCA. Voelde raar. In korte tijd heb ik daar een erg hechte band met de dieren en de mensen gekregen dus afscheid nemen is altijd moeilijk. Maar de manager vond het goed dat Willem en ik dinsdag nog samen langs zouden komen, dus dat was erg aardig! Donderdag heb ik een heerlijke trui gekregen van de SPCA waar ik helemaal trots mee rond loop

Cool
Verder hebben ze een kaartje gegeven waarop iedereen wat had geschreven. Erg leuk! Ze hadden gewild dat ik voor altijd zou blijven... Dat was wel heel erg lief! Ik mocht trouwens het chiuaua puppy een naam geven dus ze heet nu Scooby
Laughing
De kroon op mijn vrijwilligerswerk gebeurde trouwens donderdagmiddag. Een jack russel, Peanut, moest gewassen worden met anti-ringworm-spul. Dat deden 2 collega's. Maar op een gegeven moment is Peanut ontsnapt want ze vond er natuurlijk niets aan. Kwam de ene collega naar me toe: 'Eliza we hebben je hulp nodig'. Peanut is namelijk hartstikke bang dus die krijg je nooit meer te pakken als die buiten ontsnapt. De andere collega was achter haar aan aan het rennen, dus dat leek nergens op
Laughing
. Ik ben de andere kant op gerend zodat ik voor Peanut uit kwam. En toen riep ik haar en daar kwam ze aangerend zo in mijn armen
Tongue out
.. En dat ontroerde me wel. Dat zo'n bange hond zoveel vertrouwen in me heeft gekregen. Elke middag gaf ik 7 hondjes knuffels-en-koekjes-tijd. Daar hebben de vaste medewerkers geen tijd voor en dat is nou juist zo jammer, want dat is wat deze hondjes nodig hebben. Mij heeft dit vrijwilligerswerk erg veel voldoening gegeven.

Na het werk donderdag ben ik naar Laura gegaan. Daar had een bevriend Nederlands stel ons uitgenodigd voor het eten (dit was Annelies, zij was ook mee met de hike). Zij hebben 25 jaar een restaurant gehad dus met het eten zat het wel goed! Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van een flesje wijn

Laughing
. Wat hebben we gelachen met elkaar. Je merkt dan toch wel dat je als Nederlanders onder elkaar een bepaalde humor hebt... Erg leuk!

Vrijdag zijn Laura en ik gaan fietsen. Tja Hollanders he.... Een heerlijke dag in de zon. We zijn naar een prachtig meer gefietst en 's avonds uit eten gegaan. Zaterdag zijn we naar een meer gegaan die hoog in de bergen ligt. Je moet dan 10 km off road rijden. Laura heeft een auto die dat wel aan kan maar we hebben wel wat gewone auto's vast zienstaan in de kuilen

Undecided

's Avonds heeft ze me naar mijn gastgezin gebracht, want het was mijn laatste avond en ze gaan dan altijd uit eten met hun gast, maar dat waren ze vergeten.... Haar oudste zoon uit een vorig huwelijk kwam onverwacht langs dus we aten gewoon thuis. Beetje jammer....

En toen was het zondag en kon ik naar het vliegveld om Willem op te halen! Zijn vliegtuig kwam keurig op tijd aan. Erg leuk om elkaar na 5 weken weer te zien! Even snel een lunch in het zonnetje en toen de huurauto op gehaald. De 1e twee auto's die we kregen waren super mooi maar daar brandde een lampje dus nu hebben we een andere. Iets minder luxe, maar nog steeds erg mooi. We hadden de aller-goedkoopste auto, dus we dachten een kleintje te krijgen, maar dat is echt niet zo. Toen naar ons hotel. Ook allemaal prima en daarna naar Vancouver centrum voor avondeten aan het strand. Genoten van de zonsondergang en daarna had Willem toch wel last van een jetlag dus op tijd weer naar het hotel.

Maandag een fiets gehuurd en lekker door Stanley park gefietst. We hebben ook nog een tijd op het strand gezeten. Het was echt weer erg lekker weer. Graadje of 21 en lekker zonnig. Dus niet zwemmen in zee maar wel heerlijk om ergens te zitten. Daarna naar een uitkijkpunt geweest waar ik ook al was geweest. 's Avonds konden we daar nog een keer in. Dat had ik nog niet gedaan. Super mooi al die lichtjes in Vancouver!

Dinsdag zijn we eerst naar de markt op Granville eiland geweest. Lekker fruit meegenomen. Daarna zijn we naar een museum gegaan. Jaja, jullie lezen het goed. Deze cultuurbarbaar is naar een museum geweest! Daar hadden ze allemaal totempalen en andere dingen van de oorspronkelijke bewoners. En dat vond ik nou toevallig wel erg leuk!!

Laughing
Dus zeer geslaagd. Vervolgens op het strand (Kitsilano beach) een broodje gegeten van de Subway
Laughing
.

En toen was het tijd om naar Abbotsford te gaan voor mijn gastgezin en het asiel. Laura vertelde me dat dove Danica al op me zat te wachten

Laughing
.Dus Willem en ik hebben haar lekker mee naar buiten genomen en overladen met aandacht en knuffels. Wat is het toch een fantastisch hondje! Wat zal ik haar missen en wat hoop ik dat ze snel een baasje krijgt.

Daarna heb ik afscheid genomen van de mensen. Voor Laura had Willem een pak koffie meegenomen, want Laura miste de Douwe Egberts koffie

Laughing
Dus die was helemaal blij
Cool
Ook Laura zal ik erg missen. Wat heb ik een leuke tijd met haar beleefd! Dankzij haar ben ik op prachtige plekken geweest waar ik nooit aan had gedacht!

Daarna op naar het gastgezin. Ze hadden een lekkere maaltijd gemaakt. Opa en oma waren er ook. Die oma had speciaal voor ons een koek gemaakt die we tijdens de reis konden eten dus dat was erg lief. We zijn vervolgens blijven slapen bij het gastgezin. Maar we mochten niet in dezelfde kamer haha. Ze zijn behoorlijk gelovig en het zal wel komen dat we niet samen mochten slapen omdat we niet getrouwd zijn of zo

Laughing
.

Vanochtend ontbeten bij het gastgezin en toen was het tijd om daar ook weg te gaan. En daarmee was deel 2 van mijn reis dus definitief afgelopen. En dat voelt toch wel erg raar

Undecided
. Ik heb een geweldige tijd beleefd en zo veel gezien en gedaan in de afgelopen weken. Ik ben me in heel korte tijd aan veel mensen en dieren gaan hechten, dus dan is het toch best moeilijk als daar een eind aan komt. Ik haat afscheid nemen...
Frown
Maar wat een prachtige herinneringen! En natuurlijk zal ik contact met iedereen houden!

Met Willem vandaag naar Lynn Canyon Park gegaan. Erg mooi stukje natuur. En toen op weg naar Vancouver Island met de ferrie. Mooie tocht! Nog steeds prachtig weer hier. Voor mij is Canada het land van de eeuwige zon haha. Maar ik schijn daarmee super veel mazzel te hebben want normaal is het wel anders. Ik verwacht vanaf nu ook wel dat het weer echt anders wordt, want we gaan nu op plekken komen waar het gewoon vaker regent en kouder is. Dus elk zonnetje is meegenomen! We zullen wel zien! Morgen moeten we 4 uur rijden om bij de plek te komen waar vrijdag de orca-tour begint. Ben erg benieuwd wat we morgen allemaal zullen zien tijdens de rit. Zal vast erg mooi zijn! En dan gaat vrijdag de 3 daagse orca-tour beginnen! Wow wat kijken we daar ontzettend naar uit zeg!! Ik zal morgen proberen nog weer wat foto's te plaatsen op mijn blog en jullie horen weer van mij als we terug zijn van het orca-avontuur!!!

Reacties

Reacties

Mischa

Heel veel plezier samen!!

eppie

Geniet er van! Enne denk er om, wel in het bootje blijven ;).

Marjolein

Hele fijne reis samen! Geniet ervan!

Henk

Nog heel veel plezier daar! Geniet ervan!

Kloos

Weer leuk verhaal om te lezen Elies.
Veel plezier bij Free Wiily en zijn makkers!!!
En uh..... hadden binnenboord houden. Die visjes hebben scherpe tandjes.
Nog veel plezier saampjes!!!

mama

weer super verhaal!!!! Geniet van de laatste 2 weken xxxxxx

Claudia en Jasperina

Hoi Eliza, wat maak je een boel mooie dingen mee! We lezen je verhalen graag en vinden je foto's ook geweldig! Wij hebben gisteren ontzettend genoten van de jongens van Coldplay, het was in één woord FANTASTISCH! Ook het weer, dus een topdag. Dus nog erg bedankt dat we jullie kaartjes konden overnemen! Geniet nog van de rest van je mooie reis!

Melissa

Klinkt weer geweldig!! Ik ben benieuwd naar jullie orca avontuur!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active