Elizavanhout.reismee.nl

1e week in Canada!

Laughing
JAAAA, daar ben ik weer! Dit keer vanuit Canada! Ik zit hier al sinds zaterdag dus het is hoog tijd voor een update!

Voor ik begin wil ik Henk nog even bedanken dat ik zijn laptop mag lenen. Het is echt super ideaal om mijn eigen laptopje te hebben! Ben er heel blij mee.

Ow ja en zoals ook al aangegeven bij eerdere blogs...ik schrijf mijn blogs elke keer terwijl het allang tijd is om te slapen dus ik weet dat het soms wat chaotisch is of dat er rare zinnen staan....

Vorige week zaterdag ben ik vanuit Alaska naar Vancouver gevolgen. Dat verliep allemaal prima! Na ruim 3 uur kwam ik 's avonds aan. Daar werd ik opgehaald door mijn gastgezin uit Abbotsford. Het was laat toen we thuis kwamen dus ben vroeg gaan slapen. Maar ik heb een prima eigen kamertje. Het was erg fijn om na een week geleefd te hebben vanuit een koffer en bijna elke dag opnieuw in te pakken weer een vast plek te hebben. Ik heb eigenlijk zo ongeveer mijn eigen badkamer want er zijn 2 badkamers, dus dat is wel erg fijn!

Mijn gastgezin is een leuk, maar druk gezin

Tongue out
De 3 meisjes van 3, 5 en 6 jaar vragen veel aandacht dus soms is het wel erg lekker om daar even aan te ontsnappen
Wink
De man des huizes, James, heb ik pas gister ontmoet. Die is veel op pad om bomen te kappen. Zijn vrouw, Sharon, is thuis voor de kids. Ze is een aardige vrouw maar zoals je kunt verwachten van een moeder die veel alleen moet zorgen voor 3 kleine kinderen loopt ze soms wat chaotisch rond
Wink

Maar goed, om weer even terug te gaan naar vorig weekend... Zondag ben ik 's ochtends met de bus naar Vancouver gegaan (heen is het 1 uur en 45 min. Terug maar 1 uur en 5 min). 's ochtends ben ik naar een uitkijkpunt over Vancouver geweest. Erg mooi om te zien. Daarna ben ik kort door het Stanley park gelopen. Dit is mega groot. Er is een wandelroute waar je 2 a 3 uur over doet, maar daar ben ik zondag niet aan toegekomen, want het was volop zomer dus ben ik naar het strand gegaan. Heerlijk 2 uur op het strand gelegen en gezwommen in zee. Echt relaxed! Daarna erg lekker gegeten bij een restaurantje vlak aan het strand. Dat voelt echt als vakantie!! 's Avonds weer terug naar het gastgezin.

Maandag opnieuw naar Vancouver gegaan. Ben naar een regenwoud geweest waar een wankele brug over gaat. Maar dat was allemaal op zijn zachtst gezegd nogal toeristisch. In Alaska ben ik ook naar een regenwoud gegaan en dat was vele malen mooier. Zo'n regenwoud is trouwens wel vreemd. Ik dacht bij een regenwoud altijd aan subtropische temperaturen, maar dat is dus een ander type regenwoud. Weer wat geleerd

Wink

Maandagmiddag ging het wat regenen en ben ik naar het centrum gegaan en heb wat rondgelopen. Ik was van plan om de wandelroute in het Stanley park te doen, maar dat komt dus wel een andere keer.

Dinsdag was mijn 1e dag bij het dierenasiel SPCA. Er werkt daar een Nederlandse vrouw, Laura, die 12 jaar geleden is geëmigreerd en haar heb ik geholpen 's ochtends met schoonmaken van de hondenhokken. Een vies klusje

Yell
. Elke ochtend moet er eerst worden schoongemaakt, want om 12 uur kunnen de bezoekers komen kijken. 's Middags is het dan erg druk met bezoekers. De vrijwilligers hebben dan alle tijd om lekker met de dieren te knuffelen. Daar komen de vaste medewerkers echt niet aan toe. Dus ik mag met de honden wandelen en met de katten knuffelen, Dat is natuurlijk geen vervelende taak
Laughing
Er werken nu nog 2 andere vrijwilligers. Deze 2 meiden hebben erg pech met hun gastgezin en het asiel was hun 4e keus, dus die zijn niet echt happy, maar ze zijn wel gezellig.

Mijn gastgezin wilde kamperen, dus dinsdagavond zijn we naar Chilliwack gegaan met de moeder, 3 kids en de oma. De oma had een camper en de kids wilden in de tent dus ik heb in de camper geslapen. Is toch wat comfortabeler dan met 3 kinderen in een tent liggen

Wink
's Avonds natuurlijk marshmallows bij het kampvuur gegeten. De weersvoorspelling was erg goed, maar helaas regende het woensdag, dus dat was een beetje jammer. Donderdag was het echter heerlijk zomers weer dus zijn we naar een waterpark gegaan. Dat gaf weer echt een vakantiegevoel. Alhoewel ik me soms wel een beetjeau pair voel
Undecided
maar he ik ben op vakantiedus ik maak me nergens druk om
Laughing
Het gastgezin wilde nog een nacht blijven maar ik vond van mezelf dat ik naar de SPCA moest, dus hebben ze me naar huis gebracht en zijn ze weer terug gegaan.De SPCA is erg flexibel hoor met vrije dagen opnemen, want ze begrijpen ook dat de vrijwilligers wat van Canada willen zien, maar ik vind niet dat ik het kan maken om meteen mijn 1e week zoveel vrij te zijn.

Vandaag weer bij de SPCA gewerkt. Ik heb het er prima naar mijn zin. De mensen zijn aardig en de dieren zijn erg leuk. Ik weet alleen wel dat 4 weken lang genoeg is, want het is wel saai als je dit een lange tijd gaat doen. Het bevestigd maar weer eens hoe belangrijk uitdaging en afwisseling in een baan is! Maar voor nu is het allemaal prima in het asiel en voelt het goed om wat voor de dieren te kunnen betekenen.

Tja en natuurlijk ben ik verliefd geworden op een dier..... Er is een heel lief pluizig kitten, waarvan de naam nog niet bekend is. Maar ze is zo ontzettend lief en zacht! Eerst is ze druk aan het spelen met de andere kittens maar als ze moe is kruipt ze lekker op schoot of in mijn hals en gaat dan hard spinnen. Ik kan dan gewoon lopen want ze blijft wel zitten. Dus Willem, mag ik haar meenemen naar Nederland??

Wink
Nee, moet ik maar niet doen. Er zitten in Nederland nog genoeg dieren in asielen. Ik hoop voor het beestje dat ze snel een baasje krijgt, maar voor mezelf hoop ik stiekem dat ze er nog 3 weken zit
Wink

Verder hebben we trouwens 2 hele kleine kittens van zo'n 4 weken. Ik heb hun dinsdag nog melk uit een flesje moeten geven. Maar vandaag aten ze al een klein beetje voer. Ze zijn echt zooooo schattig. En er zijn 2 puppies (lijken op labradors). 1 gaat er in het weekend al weg.

Het was vandaag trouwens weer heerlijk warm. Toen ik thuis kwam heb ik direct mijn korte broek en slippers aangedaan. De weersverwachting is dat het de komende 2 weken gewoon echt volop zomer blijft maar ik heb al wel ontdekt dat dat in Canada zomaar kan veranderen.

Morgen hebben we 1 of ander liefdadigheidsavond bij de SPCA. Geen idee wat we nou eigenlijk gaan doen, maar het diner is inbegrepen en het schijnt gezellig te zijn dus kom maar op!

Zondag en maandag ben ik weer vrij. Ik ga dan weer naar Vancouver. Ik wil daar zondagavond blijven slapen want anders blijf ik heen en weer reizen. Vancouver is een erg leuke stad waar ik me prima op mijn gemak voel en waar je goed met het openbaar vervoer overal heen kan.

Volgend weekend wilde ik naar Seattle, maar Laura van de SPCA vroeg of ik mee wilde voor een hike van 8 uur op zondag. En dat lijkt me natuurlijk ook erg leuk! Ik ga die zaterdag na het werk met haar mee naar huis. Zondag komt er nog iemand anders van de SPCA met haar man mee. De hike schijnt wel heel zwaar te zijn, maar dat zien we dan wel weer. Dus dan ga ik een weekend later waarschijnlijk naar Seattle. De tijd vliegt echt om hier. Ik wil nog zoveel zien en doen! Ik vind het erg leuk om in mijn eentje gewoon wat rond te reizen. Ik wordt door veel mensen aangesproken. Ze vinden het hier soms dapper dat ik in mijn eentje reis. Daar snap ik echt niets van. Maar ik heb al wel van die Laura van de SPCA gehoord dat Nederlanders veel gemakkelijker dit soort dingen doen dan de Canadezen, dus dat zal dan wel.

Dus hier in Canada gaat het allemaal prima! Het is natuurlijk niet zo overweldigend als Alaska maar dat is ook logisch. Ik heb wel heel erg de reiskriebels dus ik kijk er naar uit dat Willem komt zodat we samen verder door Canada kunnen trekken. Er wordt trouwens druk heen en weer gemaild en foto's gestuurd tussen de Alaska-reizigers. Veel napret van Alaska dus. Echt super leuk. Iedereen is zo enthousiast en we willen allemaal zsm een reünie in Alaska

Laughing

Ook deze blog is inmiddels weer erg lang geworden. Dat gaat denk ik een gewoonte van mij worden

Tongue out
Ik heb net ook weer foto's op de blog gezet die bij deze blog horen!

Reacties

Reacties

Willem

Hey liesje!
Erg leuk allemaal ben erg benieuwd naar Vancouver. Ik hoop dat het in september daar ook nog mooi weer is. Als ik je blog lees kan ik niet wachten om in het vliegtuig te stappen. Dikke kus

Marjolein

Klinkt weer fantastisch meis! En dat tentje in Vancouver aan het strand waar je hebt gegeten hebben wij volgens mij vorig jaar ook gezeten ;-)!
Geniet ze nog en ik kijk uit naar je volgende blog!
x Lein

Linda

En? Draagt die James inderdaad van die houthakkersblouses? ;-).

Leuk stuk weer, jij vermaakt je daar wel, good for you!

Groet,
Linda

Ronny

He Eliza

ik lees dat jij je prima vermaakt daar aan de andere kant van de wereld. Ik hoop voor je, dat het zo is als je had voorgesteld.
Is er nog een Eland voor de auto gesprongen??

Grtz Ronny

Henk

Mooi dat de laptop zo goed voldoet. Leuk om te lezen wat je allemaal al meegemaakt hebt. Veel plezier! We kijken uit naar de volgende blog.

Groetjes

Cynthia

Goed om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Blijven genieten. Groetjes uit Zwolle

Anu

Hey Lies,

Wat een gave belevenis zeg! Als ik je mooie verhalen lees dan lijkt het alsof je in een film maar het is allemaal reality, echt cool! En bedankt dat je dit allemaal met ons wilt delen, zo kunnen wij ook van een afstand met je meegenieten ;-).
Geniet er van en succes met de dieren in het asiel.

liefs,
Anu

Marcel

Verslag blijft mooi om te lezen, vooral omdat je nu op plekken komt waar ik zelf ook ben geweest.
Mocht je nog weer naar noord Vancouver gaan, ga dan niet naar Capilano Bridge maar naar Lyn Canyon, die brug en park was volgens mij gratis!
En je moet ook zeker naar t aquarium in Stanley Park, echt geweldig mooi!

Marcel

Verslag blijft mooi om te lezen, vooral omdat je nu op plekken komt waar ik zelf ook ben geweest.
Mocht je nog weer naar noord Vancouver gaan, ga dan niet naar Capilano Bridge maar naar Lyn Canyon, die brug en park was volgens mij gratis!
En je moet ook zeker naar t aquarium in Stanley Park, echt geweldig mooi!

Asselien

Die reiskriebels van jou zijn besmettelijk!!! ;) X

Jaschenka

Hoi zus(je),

Wat heb jij het daar getroffen zeg! Dat je geniet is wel duidelijk.

Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active